JokkASD-Hivatalos oldala

Minden infot megtalálsz :) (A HONLAP MÉG NINCS KÉSZ)

Manual 90fok:Tanulj MEG ÉS manuálozni utána jöhet ez a trükk. 

Menj gyorsabb tempóba ÉS Kezd el manuálozni ÉS fordítsd el a kormányt 90 fokba (mindkét kezed a kormányon maradjon)
Tök jol nez ki: D

1leg és 1 hand:ez egy nagyon egyszerű trükk.

Jobbra és balra egyaránt meglehet csinálni, de én most a jobb oldalit írom le.
először is menj közepes sebességgel, állj fel és kicsit döntsd balra a bringát. Fogd meg a bal kezeddel az ülést,a jobbal pedig a kormányt. a bal lábad emeld át a váz fölött, és engedd le valahova kényelmesen a jobb lábad mellé, majd a bal kezeddel is engedd el az ülést. Így gurulj, amíg a lendület engedi. Amikor már lelassultál, fogd meg mind2 kezeddel a kormányt, rakd vissza mind2 lábad a pedálokra, és hajts tovább.
Ezt lehet sokféleképpen variálni.
pl:1.amikor a bal lábad átraktad a vázon, az ülést ne engedd el, hanem próbáld meg minél jobban balra dönteni a bicót.
2.amikor a lábad átraktad, a bal kezeddel is fogd meg a kormányt és próbáld oldalról felemelni az első kereket 1 padkára vagy 1 ilyen magas valamire.

1peges grind:Ez egy elég könnyű trükk:

Kiszemelsz magadnak egy padot vagy akármit. Közel mész hozza és mintha manualozni akarsz felkapod az elsőt, kicsit hátradőlsz és a bico elejét a pad fele nyomod, ráteszed az első pegedet a pad szélére most mar csak egyensúlyozni kell.Ha leakarsz szállni egyszerűen lerántod róla s kész.

Jó gyakorlást és sok szerencsét!

180 bunny hopp:Ez a trükk jó szórakozást nyújt, bár kicsit nehezebb, mint a Bunny Hop, de azért érdemes ezt is gyakorolni.

1. Emeld fel az első kereket, és tartsd meg(manual)
2. Húzd fel a hátsó kereket.
3. Fordítsd ki a bringát 180 fokos szögben. (180)
Ha ezt már tudod, akkor érdemes még többet gyakorolnod és a trükköt minél jobban tudnod.

360 kormánypöri:Na ez könnyű lesz! lassan mész vízszintbe teszed a pedálokat és jobb kézzel megfogod a bal markolatot (aluról) és csinálsz egy 180-at, utána meg a bal kezeddel megfogod a jobb markolatot és csinálsz egy 180-at.

Footjam:Körbe-körbe mész bringával erősen szorítsd meg a markolatot majd ugorj el a pedáltol ívesen előre és lépj rá a pegre, fogd meg gyorsan a nyerget emeldfel és tartsd oldalra valamelyik lábaddal néha lökheted a bringát de azért a lábaddal a kereket is lökdösd!ez elég profi trükk, próbáltam minél érthetőbben elmondani!nekem még nem megy de próbálgatom és nektek is sok szerencsét hozzá ha valakinek megy ide írjon!

Peg null kéz:Ez egy igazán könnyű trükk:

- Mész kezdésnek lassú tempóval (Ha jól megy akkor gyorsíthatsz)
-Ráállsz a hátsó Pegre.
-A Lábaddal rádőlsz az ülésre.
-elengeded a kormány.
- És egyensúlyozol :P
Lehett hogy nincs ilyen trükk és ha van is lehet hogy nem ez a neve :P én saját magam gyakoroltam ki egész jól megy már.

Superman:Menj az ugatónak minél gyorsabban!

Szorítsd a kormányt!
A lábadat engedd hátra a levegőbe és utána vissza a pedálra.
A trükk lényege hogy a levegőbe csak a kezed ér a BMX-hez
És szépen landolj. (Persze már akkor a bicaj pedálján állsz.)

X-roy:Hali! nembiztos h ez a Neve de eléggé könnyû: D Bócsi videjót nemtaláltam hozzá

nah szal Mész közepes tempóval vagy ki hogyan szeretné, elkezdesz manualozni ÉS átfordítod a Kormány mintha Csák x-up-ot akarnál csinálni de leteszed AZ elejét gurulsz amennyit tudsz majd visszafordítod 
Ennyi:D

Vázpöri a földön:

A Trükk egyszerű de 3-4nap gyaksival menni fog :D
Naszóval: Gurulj a bringával kicsit lassaban de ne lassú tempóban. Aztán amikor már majdnem megállsz a jobb/bal lábadat berakod az első kerék és a villa közzé, erre el fog kezdeni a váz pörögni(ha a jobb lábadat teszed be:balra,ellenkező esetben jobbra) és már csak a másik labunkat fel kell emelni amikor a váz oda ér :D Mondtam én hogy egyszerű xD

 

180 nosepick
Nem valami nehéz trükk.

1. Menjél közepes tempóval de ne gyorsan!
2. Az első kereket fordítsd be mert különben a váz nem tud majd a lábadtól fordulni
3. lépjél be és a másik lábaddal pedig toljál rajta amekkorát tudsz és már mégis van
4. Ha leakarod fékizni akkor annyi a lényeg hogy kiveszed gyorsan a lábad akár a hátsó kerék leérkezése előtt vagy után és hátradőlsz megvan a lendület onnan meg már egy sima féki ha gyorsabban mész több lendületet kapsz a fékizésnél sok sikert.

 

Fifty-Fifty footjam:Helló!!!Na kezdeném a footjammel ahol be kell dugni a lábad a kerék és a villa közé,előre dőlni és az a cél hogy fölemelkedjen a hátsó kerék .A footjamot megcsinálod. Amikor a hátsó kerék a levegőben van rántsd föl az első kereket is.És a levegőgen fordulj a bicóval 90°-ot.Ha ez meg van ne engedd le a hátsó kereket hanem maradj footjamben és a 90°-os fordulatot megint megcsinálod abba az irányba amibe elkezdted. De úgy hogy a első ,és a hátsó kerék egyszerre érkezzen.Miánt megvan kivitelezheted fékibe de akár tekerheted is.Jó gyakorlást, sok sikert!!

frontjam:ugyan olyan mint a footjam csak annyi a külömbség hogy itt a lábad nem a villa mögött van hanem a villa előtt van.

Csak annyit kell csinálni hogy kicsit erőteljesebben előre dőlsz (meg állsz elsőkeréken) és valameik lábad leveszed a pedálról és a villa elé rakod, és így próbálod megfékezni a kereket. Kicsit nehezebb mint a footjam de ha rá érzel akkor nagyon könnyű elsajátítani ezt a trükköt. Sok sikert a gyakorláshoz. a videóban látható no hander nem tartozik a trükkhöz az már csak a trükk szépítésére (csinisítására) szolgál.

Wall Tap:A trükk lényegében egy tail tap, csak a falon. Annyi a dolgod, hogy elindulsz az általad kiszemelt fal felé. A fal előtt ugorj (Bunny Hop) egy nagyot, és amikor levegőben vagy fordítsd ki a bringát úgy 90 fokban, majd a hátsó kereket nyomd a falnak. Ha ez megvan, akkor már csak le kell tenned a BMXet a földre, és máris megcsináltad a Wall Tapet.

Manual:

Cimkék: manual

Sokaknak ismerős lehet már névről is. A gördeszkában is van manual, és hát végül is a bmx-ben ugyanaz a trükk lényege. Mondhatjuk, hogy ez egy egykerekezés tekerés nélkül, de éppen emiatt teljesen más egyensúlyhelyzet. Sokféleképpen meg lehet csinálni, én most mondok nektek 2 verziót.
1. Fék nélkül
halad olyan tempóval amilyennel csak akarsz, de azt ajánlom először kicsit lassabban annál. egy viszonylag erős mozdulattal a súlypontodat told alacsonyan hátra a hátsó kerék tengelye mögé, (csúnyán fogalmazva: PUCSÍCCS) és eközben a kezedet nagyon picit behajlítva tartsd a bicót, aminek az orra már is a levegőben van. Fontos hogy a kezeddel tartsd az orrát mert így tudsz igazán egyensúlyozni a lábaddal. ha a bicikli hátra szeretne dőlni veled együtt akkor a súlypontodat told vissza kicsit a kerék fölé. Ezt térdhajlítással tudod elérni.ha pedig a bringa orra kezdi közelíteni a talajt helyezd a súlypontodat egészen hátra. ha ez sem segít kézzel is húzhatsz rajta.
2. Fékkel
annyi a különbség, hogy itt ha a bicikli hátra szeretne dőlni akkor nem muszáj előlrébbnyomódnod, elég ha adsz neki 1 kis féket. ettől a kerék belassul ugyebár, és a bringa orra is lejjebb megy. Fontos, hogy itt egész végig minimum 1, maximum 2 ujjal végig a fékkaron legyél.

rengeteget kell gyakorolni ezt a trükköt főleg, ha még a kezdeti stádiumban vagy. ne legyél elkeseredve ha nem megy, ez tényleg nem egyszerű.

Ha a leírásom alapján egyáltalán nem megy akkor felejtsd el, és próbálj ráérezni!

Sok sikert!

 

 

Hátraszaltó:

Igazából ez egy egyszerű trükk, ami inkább látványos mint nehéz. Persze az alapok elsajátítása nélkül nem érdemes nekivágni a gyakorlásnak.
Először mindenképp szivacsgödörbe vagy vízbe kell gyakorolni a mozdulatot.
A legfontosabb a gyakorlásnál, hogy a forgást a fejeddel indítod el és irányítod.
Miután az íven a fejeddel megkezded a trükköt (ehhez kell a legtöbb bátorság, végül is magad mögé nézel) a testsúlyodat hátra dobod, mint ha manual-ra akarnád kihúzni a bicót. Attól függ a forgás gyorsasága, hogy mennyire energikusan húzod el. Ezután a kormányt kell magadra húznod és ha minden jól ment akkor fejjel lefelé vagy a levegőben. A forgást végig a fejeddel irányítod. Addig húzod a fejed amíg az érkezési pontot nem látod. Nem izomból kell csinálni a trükköt, hanem az ívet és a fejmozgást kell kihasználni. Merni kell gyorsabban nekimenni mint más trükknél, mert a sebesség is hozzájárul a mozdulatsor végrehajtásához.
Eleinte nem tudod irányítani a bicót, sőt azt sem tudod hol vagy! Addig kell gyakorolni szivacsgödörbe, amíg tudod pontosan, hogy mi történik a levegőbe és kontrollálni tudod a forgást!
Ha szivacsba minden jól megy, akkor el lehet kezdeni a gyakorlást asztalos ugratón, aztán ívbe, majd a duplákon.

Feable grind:Először is tanuld meg a side bunnyt ami az oldalra való bunnyzást jelenti. Keress egy szegélyt, bunnyz fel rá side bunny-ba, az első kereked a perem tetején, a hátsó peg-ed meg a szegélyen legyen. Az első kerék felé dőlj és így továbbcsúszol. Ha lelassulsz és le akarsz jönni, elég ha csak lekanyarodsz a szegélyről. ...esetleg emeld meg az elejét vagy bunnyz le.

Slide:Itt a lényeg az egyensúlyozás. Először keress egy alacsony korlátot, és az egyik oldali kilépőkkel ugrass fel rá. Ezután már csak egyensúlyozni kell, és csúszni a kilépőkkel a korláton. Ha már nagyon jól megy, akkor próbáld meg csak az első, vagy a hátsó kilépővel. Esetleg lehet a csúszás közben csinálni egy-két trükköt is, pl.:egyik lábad emeld fel. Sok sikert hozzá!!!

Tanács: Előbb próbálj meg minél hosszabb ideig lábletétel nélkül megállni!

Titanic:A trükk szinte nem is igényel technikai felkészültséget, tehát nagyon egyszerű.

Haladj lassú tempóban majd helyezd a pedálon a lábad úgy, hogy egyenesen legyen a két pedál (az egyik az első kerék felé, a másik a hátsó kerék felé nézzen).
Most dől előre egészen a kormányig. Ha ez megvan engedd el a kormányt és tárd ki a két karod.

Tipp: ha tudod, dúdold a Titanic című film dallamát, így garantált lesz a röhögés. :)

Can-Can:1. Gurulsz szépen nyugodtan megfelelő ív felé, ugrasz és lábadat(neked kényelmesebb láb) egyszerűen átpakolod a másik oldalra. 

2. Visszahúzod és a kész trükk
Lehet kombinálni 180+ cancan 360+ cancan stb.

egyszerűbb (szerintem) úgy megtanulni ha eleinte csak arra törekedsz h a lábad leemeld a pedálról, nem egy túl nehéz trükk de meglehet csinálni szépen látványosan is,

Most még ezt ízért írom mert a rendszer szerint nem elég a leírás ezért még írok ide.

Ice Pick:Kicsit nehezebb trükk mint simán 50-50-be(2 peggel) ráugrani egy csőre; megállni egy pillanatra és vissza ugrani... Annyi külömbség van a kettő között hogy itt csak a hátsó kilépőn állsz:

1. Gurulj oldalról a korlát mellé (a bicikli párhuzamosan álljon a korláttal).
2. Csinálj egy bunny hop-ot, és told hátra az egyensújod (pucsíts).
3. Érkezz a korlátra vagy bármilyen Spot-ra... és próbálj megállni hátsó kilépőn.
4. Ha ez meg volot és már készülsz leugrani; akkor egy határozott mozdulattal rugaszkodj el a korláttól és már kész is.

Jesus up:Mész lassú tempóban (elől kicsit engedd lejjebb a kereket hogy ne legyen túl kemény) és utána tedd fel a jobb lábadat a nyeregcső tövébe és támaszd neki a lábadat a nyeregnek a jobbat tedd a kormány markolatára de közben még fogd a kormányt majd amikor úgy érzed hogy már nem inog akkor engedd el, és széttárt kezekkel álljál rajta.

Nem nehéz trükk, csak jó bicó kell hozzá, meg kitartás én 1 hét alatt megtanultam. A nyeregnek nem szabad csúszkálni mert akkor elesel.

360 vázpörgés talajon:

1 egyenes talajon mész előre
2 jobb lábad a jobb hátsó pegen
3 bal lábad készül Jobb oldalról endózni
4 bal láb a keréken marad jobbal meglököd a hátsót balra felé
5 érkezés egyértelmű, de óvatosan

Opposite:Ez nem nehéz trükk! lényegében csak csinálnod kell valamien trükköt pl: 180 bunny hop, csak annyi külömbséggel hogy míg átlegosan balra pörgeted opposite-ban jobbra!

Magyarán minden trükköt ugyanúgy csinálsz mint eddig csak opposit-nál ellentétes irányban csinálod...
Videót nem rakok mert gondolom ez érthető... és amúgy semmi külömbség az opposite és a sima trükkük között csak annyi hogy opposite-ban az ellentétes irányba forogsz... 

1leg és 1hand:

Cimkék: kezdő könnyű

ez egy nagyon egyszerű trükk.
Jobbra és balra egyaránt meglehet csinálni, de én most a jobb oldalit írom le.
először is menj közepes sebességgel, állj fel és kicsit döntsd balra a bringát. Fogd meg a bal kezeddel az ülést,a jobbal pedig a kormányt. a bal lábad emeld át a váz fölött, és engedd le valahova kényelmesen a jobb lábad mellé, majd a bal kezeddel is engedd el az ülést. Így gurulj, amíg a lendület engedi. Amikor már lelassultál, fogd meg mind2 kezeddel a kormányt, rakd vissza mind2 lábad a pedálokra, és hajts tovább.
Ezt lehet sokféleképpen variálni.
pl:1.amikor a bal lábad átraktad a vázon, az ülést ne engedd el, hanem próbáld meg minél jobban balra dönteni a bicót.
2.amikor a lábad átraktad, a bal kezeddel is fogd meg a kormányt és próbáld oldalról felemelni az első kereket 1 padkára vagy 1 ilyen magas valamire.

 

180 Nosepick:1. Menjél közepes tempóval de ne gyorsan!

2. Az első kereket fordítsd be mert különben a váz nem tud majd a lábadtól fordulni
3. lépjél be és a másik lábaddal pedig toljál rajta amekkorát tudsz és már mégis van

4. Ha leakarod fékizni akkor annyi a lényeg hogy kiveszed gyorsan a lábad akár a hátsó kerék leérkezése előtt vagy után és hátradőlsz megvan a lendület onnan meg már egy sima féki ha gyorsabban mész több lendületet kapsz a fékizésnél sok sikert.     

180 Rollback:A 180 ROLLBACK-et nem lehet egykönnyen megtanulni. Először is tudnod kell, hogyan gurulj hátrafelé a biciklivel (eltér a hátrafelé tekeréstől). Másodszor is tudnod kell, hogy kell megfordulni 180 fokot az első keréken (rock walk). Gurulj közepes sebességgel haladva, mindkét láb a pedálon. Húzd be az első féket és fordítsd el a bringát 180 fokig. Ha megakarod tartani a sebességed, a 180 fok megtétele után engedd ki a féket. Hamarosan a bringa arccal hátrafelé gurul, engedd ki az első féket (ha szükséges) és ülj rá az ülésre. Ahelyett, hogy hátrafelé tekernél, kapcsold ki a freecoastert és máris hátrafelé fogsz gurulni. Ha elég lassan mész, be tudod húzni mindkét féket, így a bringa megáll, engedd ki és taposs a pedálra.


A nehezebb része a trükknek amikor megpróbálsz hátrafelé gurulni. Általában napok, hetek vagy hónapokig tart megtanulni. Ha már jól megy, lehet nehezíteni. Tanulhatod egy kézzel vagy láb nélkül.

Más besszállás a ROLLBACK-be: Rollback közben állhatsz a kilépőkön is. Be lehet még jutni 180 bunny hop-ból rollback-be vagy squeakers-ből rollback-be. Csinálhatsz endo-ból rollback-et egy kis dombon, ami egy kis sebességet ad. A 180 fokos fordulat valamennyi gyorsulást ad, amikor a bicikli körbe ér és elindul hátrafel

 

180 tail tap:
Cimkék: 180 tailtap

Ugrasz egy 180at és amikor leérkezel a földre,akkor a hátsó kerekedet teszed le először és amikor az már lennt van fordulsz egy 180at a hátsó keréken és kész is a 180 tail tap.
Először érdemes bunny hopból gyakorolni az egészet,azt ha úgy megy akkor meglehet próbálni ugratón is. :)

Ahogy érdemes nekiállni:
1.Először próbáld csak azt megcsinálni,hogy ugrasz egy 180-at,de úgy hogy először leteszed a hátsó kereked és kicsit tartod ezt a helyzetet.Itt elég ha lassan neki tekersz és bunnyzol.
2.Ha ez már megy akkor kicsit gyorsabban neki hajtasz,bunnyzol,kiforgod a 180-at és leteszed a hátsó kereket,de most már próbálod tovább fordítani hátsó keréken a bicót.Ha ez sikerül akkor már el is sajátítottad a trükköt és mehetsz az ugratókra.

 

180 wheel grab:

Cimkék: 180 bunny grab wheel

ez a bunny wheel grab és a 180 bunny hop ötvözése,nagyon látványos lehet lépcsőkről lefelé v. nagyon szintekről...

menj közepes temóben és ugorj egy bunny 180-at majd mikor kicsivel 90 fok után jársz az 1ik kezeddel nyúlj le és érintsd meg az első kereket,majd fogj vissza a kormányra,érkezz le és fordulj ki..:))

tipp: először ajánlatos megtanulni a 180-at patentra és a sima wheel grab-et is majd egyzserűen összerakni őket.

 

180°
Cimkék: 180

Látványos trükk és nem is nehéz. 

1.)menj neki az ugratónak vagy negyedívnek vagy akárminek csak dobjon meg!

2.)ívesen kanyarodj rá.

3.)amikor a tetejére értél akkor amerre forogsz(én jobbra) jó erősen húzd/"tépd" meg a kormány és az egész testeddel forogj abba az irányba amerre húztad a kormányt,majd ha érzed hogy kifordultál húzd fel a hátsó kereket és azt is próbáld kicsit kilökni.

először próbálgasd a 90-fokot. én is kezdetben azt gyakoroltam és ráéreztem hogy hogy kell kihúzni a hátsót és az első kereket. vagy síik területen próbáld a hátsó kereket kifordítani 90 fokba ha még csak gyakorolod

 

1st wheele balance and touch wall:                                                          

Nagyon egyszerű trükk. Közepes tempóban a fal előtt kb. 20-50cm jobb lábadat a villa és a kerék közé nyomod egy hirtelen mozdulattal. Ezáltal a bmx feneke megemelkedik a fal előtt és amikor egyensúlyban vagy megérinted a falat.lábadat egy apró mozdulattal kiveszed eközben egyet hajtasz hátra visszateszed a földre a bmx fenekét és elhajtasz. Ha túl nagy lendülettel csinálod akkor könnyen lehet hogy lefejeled a falat ezért egy párszor gyakorold csak sima terepen a megemelést.

 

360 Back Wheel Hop:
Cimkék: 360 back pogo manual wheel

A meg *-zot (csillag) dolgokhoz még hozzá fűzök dolgokat.
Szükségletek: 
-Hátsó fék (driftelős)
-+ 2 Peg a hátsókeréken felszerelve. (Esetleg ha Pogo-ból csinálod csak akkor!)

Látvány: 
-Egy srác jön és belassít. Hirtelen felkapja az elejét és pattog. Közben 20-30°(fok)-ot forog. Körbe fordult lerakja és lelép.

Mit tegyek ,hogy ez én is tudjam?:

Lassan gurulj (3km/h)szinte állj. Húzd be (ha van) az első féket és a hátsót.Egyensúlyozz.Engedd ki a féket(fékeket) és mintha manuáloznál kapd fel a kormányt*, és a hátsó fék (vagy mindkettő) behúzása a mozdulat. Egyensúlyozz ,mint az imént. Ha megy 3-4 mp (másodperc, sec) kezdj el rugózni. Elvileg pattogsz, hanem kicsit kapd fel az elejét is hozzá. Hamár 30-40 db (darab) megy kezdd el balra vagy jobbra irányítani az ugrálást. Addig csinálod a pörgést ameddig jól esik vagy ameddig amíg el nem rontod. Ha kész tedd le az első kereket és menj tovább. 

Dióhéjban: Mész és lelassítasz. Felkapod a kormány és utána a hátsó féket behúzod. Pattogsz és pörögsz.

Tipp:-Pattogj hátra felé,
-Tanulj meg a hátsón sokat egyen súlyozni.

* bele is tekerhetsz mintha egykerekeznél.

Videó sajnos nincs.

Az esetleges helyes írási hibákért is elnézést.

 

360 bunny hop
Cimkék: 360 bunnyhop
Úgy kell nekiállni mint a 180-hoz, de próbáld meg magasabbra kihúzni az első kereket, így magasabbra ugrasz. A második 180 fokot úgy próbáld kihúzni hogy amikor megvan a 180 a fejedet és vele együtt a testedet is befordítod a forgás irányába. Ha mindent jól csináltál akkor elviekben kiforgod a 360-at.

 
360 padkáról:
Közepes tempóval hajts neki egy magasabb, 20-30 centis padkának, onnan rock walk-olj le a róla. Most a hátsó kerekeden állsz pattogj és több pattanásból hozz ki 180 fokot és kész. Tulajdonképpen nem nagy dolog viszont látványos és sokat kell gyakorolni... hajrá!
De ha több trükk leírást szeretnél látni!Ajánlom ezt a web oldalt!http://bmx.trukkok.hu/



Read more: http://bmx-man.hupont.hu/2/bmxtrukkok#ixzz2beTpIbhG

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 4
Tegnapi: 6
Heti: 22
Havi: 116
Össz.: 21 063

Látogatottság növelés
Oldal: BMX Trükkök
JokkASD-Hivatalos oldala - © 2008 - 2024 - jokkasd.hupont.hu

A weblap a HuPont.hu weblapszerkesztő használatával született. Tessék, itt egy weblapszerkesztő.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »